Osigurano 9,42 milijuna kuna za djecu s teškoćama u razvoju u Pazinu, Poreču, Labinu, Rovinju i Umagu

Osigurano 9,42 milijuna kuna za djecu s teškoćama u razvoju u Pazinu, Poreču, Labinu, Rovinju i Umagu

Novosti
2017-08-30

Ukupno 9.422.774 kuna osigurano je kroz projekt „INkluzivne škole 5+“, za rad 40 pomoćnika u nastavi u školama u Pazinu, Poreču, Labinu, Rovinju i Umagu, na rok od četiri godine. Projekt je predstavljen na zajedničkoj konferenciji za novinare u pazuinskoj gradskoj upravi 30. kolovoza 2017.

Plod je to, istaknuo je Renato Krulčić, gradonačelnik Pazina-nositelja projekta, zajedničkog rada gradova – osnivača osnovnih škola na području Istarske županije i treći u nizu projekt za istu namjenu, nakon što su projekte prijavljivali prethodnih godina u suradnji s Istarskom županijom i Gradom Pulom. Ove godine iz Europskog socijalnog fonda nositelju projekta Gradu Pazinu, odobreno je za slijedeće četiri godine bespovratnih 8.000.000 kuna, a ostatak sredstava u iznosu od 1.422.774 kuna će podmiriti gradovi iz svojih proračuna, što je predstavljalo i njihovu obvezu prilikom prijave.

Ukupan udio financiranja je podijeljen na 85% iz Europskog socijalnog fonda te 15% na gradove – osnivače. Krulčić je istaknuo da je edukacijom pomoćnika u nastavi, što je preduvjet njihovog zapošljavanja, već započela provedba projekta. Projekt je financiran putem natječaja Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za strukovno obrazovanje pod nazivom Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama, faza III. Zahvalio se školama i gradovima partnerima koji su Gradu Pazinu poklonili povjerenje za kandidaturom ovog projekta.

Na konferenciji su uz pazinskog gradonačelnika sudjelovali i Loris Peršurić, porečki gradonačelnik, Marino Budicin, rovinjski dogradonačelnik, Ivan Blažević, umaški dogradonačelnik, Marija Kadoić Balaško, pročelnica labinskog upravnog odjela za proračun, financije i društvene djelatnosti, Edita Sošić Blažević, pročelnica rovinjskog upravnog odjela za društvene djelatnosti te Nevija Srdoč iz pazinskog upravnog odjela za samoupravu, upravu i društvene djelatnosti.

Poreč osigurava asistente i u dječjim vrtićima

Gradonačelnik Poreča Loris Peršurić je izrazio zadovoljstvo što se i Grad Poreč-Parenzo uključio u ovaj projekt.

- Od samog početka uključili smo se u zajednički projekt istarskih gradova sufinanciranjem asistenata u nastavi. U periodu prije toga, Grad Poreč-Parenzo ih je financirao vlastitim sredstvima. Ove ćemo godine,  za jednog učenika kojem je potreban asistent, ali nije udovoljio kriterijima projekta, osigurati vlastita sredstva za asistenta u nastavi. Poreč prepoznaje potrebu postojanja asistenata u dječjem vrtiću i već nekoliko godina osiguravamo sredstva za asistente u dječjem vrtiću, i to za šestero djece, zaključio je Peršurić.

Budicin je istaknuo kako se ovim projektom osigurava učenicima s teškoćama u razvoju jednake uvjete školovanja, a u osnovnim školama Vladimira Nazora i Jurja Dobrile te Talijanskoj osnovnoj školi Bernarda Benussija se financira rad za osam pomoćnika u nastavi.

Blažević je rekao kako u Umagu postoji dobra praksa kroz osiguravanje rada pomoćnika u nastavi te na taj način Grad Umag nastavlja podršku obiteljima započetu kroz besplatno financiranje vrtića, sufinanciranje udžbenika te podršku učenicima s teškoćama u razvoju u Osnovnoj školi Marije i Line te Talijanskoj OŠ Gallileo Gallilei ima ukupno 12, koji se financiraju iz ovog projekta.

Kadoić Balaško se je zahvalila Gradu Pazinu kao nositelju projekta istakla kako će se u labinske dvije osnovne škole (Matija Vlačić i Ivo Lola Ribar) te Centru „Liče Faraguna“ financirati rad za sedam pomoćnika i ukupno osam učenika.

Sve navedene škole su ujedno i partneri na ovom projektu kojem je cilj poboljšanje u postizanju odgojno-obrazovnog uspjeha, uspješnija socijalizacija i emocionalno funkcioniranje, kao i napredak u razvoju vještina i sposobnosti učenika s teškoćama u razvoju u redovnoj sredini, izjednačava njihove mogućnosti za potpuno uključivanje i osposobljava ih za samostalan život i rad.

IN ITALIANO...