Aktualni vijećnički sat 15. sjednice Gradskog vijeća

Aktualni vijećnički sat 15. sjednice Gradskog vijeća

Novosti
2010-08-10

Aktualni vijećnički sat započeo je pitanjem vijećnika Deana Pauletića kojeg je zanimalo zašto je cijena odvoza smeća poskupijela, tko je za to odgovoran, te kada i na koji način će se ta greška ispraviti.

Odgovor na to pitanje dao je gradonačelnik Edi Štifanić kazavši kako je točno da se cijena odvoza smeća povećala i to iz razloga što se do sada odvoz smeća obračunavao po m2, a od sada se obračunava po broju osoba u jednom domaćinstvu. Također je dodao kako se po novom zakonu koji je stupio na snagu 01.siječnja 2010.godine odvoz smeća obračunava ili po volumenu, kilaži ili broju članova u jednom domaćinstvu. Do pogreške u računima došlo je jer se volumen koji je bio pridružen svakom članu domaćinstva množi sa brojem članova domaćinstva, ali i sa brojem odvoza. I baš u tom broju odvoza je bila pogreška naglasio je gradonačelnik. Rekao je kako se ovim putem ispričava svim građanima te dodao kako se već rade novi izračuni. Prema našim procjenama po svakom članu domaćinstva nova cijena odvoza smeća trebala bi mjesečno iznositi između 12 i 14 kuna, rekao je gradonačelnik.

Vijećnicu Snježanu Mekotu zanimalo je kada će se ukloniti stari stupovi kod ploče sa oznakom mjesta na ulazu u Radmane. Pročelnik UO za komunalni sustav Milan Laković zahvalio se na sugestiji i dodao kako se radi o županijskoj cesti, ali kako će se sve poduzeti da se ti stupovi sklone. Vijećnicu je također zanimalo što će se poduzeti sa vlasnikom ugostiteljskog obrta koji je svojom terasom zatvorio prilaz vlasnicima susjednih kuća na Maraforu kao i ulicu prema Neptunovom hramu. Pročelnik Laković kazao je kako ima puno nesavijesnih korisnika koji ne poštuju gradske odluke što se tiče plačanja i korištenja. Činjenica je, kazao je Laković da vlasnik tog obrta u večernjim satima bespravno koristi jedan dio javne površine. Sa vlasnikom je zbog proširenja terase obavljen razgovor, izdat mu je nalog te će komunalni redari u svojoj svakodnevnoj kontroli izvidjeti je li poštuje gradsku odluku. Ukoliko ne poštuje, poduzet ćemo druge odgovarajuće mjere koje nam stoje na raspolaganju, dodao je pročelnik te istaknuo kako ove godine rade samo dva komunalna redara, opseg posla je puno veći, a radi 40% manje ljudi. Komunalno redarstvo zajedno sa prometnim redarstvom radi makisimalne napore da postigne što bolje rezultate, zaključio je Laković.

U kojoj je fazi prostorno planska dokumentacija Facinke , te ima li potencijalno zainteresiranih kupaca zanimalo je vijećnika Azeglia Picca. Damir Hrvatin, pročelnik UO za prostorno planiranje i zaštitu okoliša odgovorio je kako su izmjene i dopune prostornog plana i GUP-a u završnoj fazi odnosno u ishodovanju suglasnosti. Suglasnost, kako je naglasio Hrvatin dobivena je od Konzervatorskog odijela, Hrvatskih voda, Državne uprave za spašavanje te još predstoji suglasnost od županije i Ministarstva prostornog uređenja. Što se pak tiče urbanističkog plana uređenja Facinka on je u postupku javne rasprave koja traje do 16. kolovoza 2010. godine i dostupan je svakome rekao je pročelnik. Dodao je da nakon što se završi javna rasprava u donošenju izmjena i dopuna prostornog i generalnog plana ide se u proceduru donošenja UPU-a – servisna zona Poreč – Područje III. Potencijalno zainteresiranih invesitora ima troje odgovorio je gradonačelnik.

Pismeni odgovor na pitanje kada će biti asfaltiran dio ulice Piantade u Varvarima, zatražio je vijećnik Robert Velenik.

Što je sa starim domom betonara na ulazu u Novu Vas, zanimalo je vijećnika Eđidia Rošu. Vijećniku je odgovorio pročelnik Hrvatin kazavši kako za razliku od danas, devedesetih godina nisu bili riješeni vlasnički odnosi. Naglasio je kako je obnovljena inicijativa da se pristupi pripremi za realizaciju te lokacije, ali kako bi najbolje bilo da se napravi novo idejno rješenje cijelog područja Nove Vasi. Na temelju stavova i inicijativa pripremit će se program i proves natječaj za urbanističko rješenje koje će se napraviti ove jeseni, zaključio je pročelnik Hrvatin.

Vijećnica Manuela Janko postavila je pitanje u kojoj je fazi izrada DPU-a Červar Porat. Pročelnik Damir Hrvatin rekao je kako su do sada bile dvije javne rasprave. Na temelju primjedbi stanovnika Červar Porta od izrađivača se tražilo da promijeni prometni sustav, međutim izrađivač, a to je Institut za poljoprivredu i turizam to nije prihvatio. Hrvatin je mišljenja da u dogovoru s gradonačelnikom treba ići prema raskidu ugovora odnosno prema novom izrađivaču.Vijećnicu je zanimalo ima li grad ovlasti kontaktirati vlasnike kuće Menigin te što je sa okućnicom.
Upoznati smo s tom lokacijom koja ima trenutno dva vlasnika, jednog iz Opatije i jednog iz Poreča, kazao je pročelnik Milan Laković te dodao kako je njihov međusobni dogovor da se svake godine izmijenjuju u održavanju. Vlasnik iz Opatije obvezao se da će u najkraćem mogućem roku urediti okućnicu. Ukoliko to ne riješi morat ćemo mu izdati nalog i urediti parcelu umjesto njega, te od  njega potraživati sredstva koja smo potrošili za uređenje te parcele.

Je li špricanje protiv komaraca prema intenziteu ili prema potrebi, zanimalo je vijećnicu Sanju Oplanić. Činjenica je da ove godine imamo problema sa suzbijanjem komaraca koji su sve otporniji i ima ih sve više, rekao je pročelnik Laković. Nažalost imamo rascjepkanost firmi koje izvode te radove tako da sve okolne općine imaju različite izvođače, a do sada smo imali istog izvođača. Zbog toga dolazi do preklapanja odnosno ne u isto vrijeme isto tretiranje. Još jedan od razloga su stajaće vode koje su jako pogodne za razvoj komaraca, kao i septičke jame.Tijeko travnja i svibnja tretirano je cijelo područje grada, dok su se periodični tretmani radili tijekom lipnja i srpnja (intervencije na poziv građana), a aducidni tretmani obavljali su se na temelju programa i poziva građana od 15.6. - 18.6., 7.7. - 10.7., 13.7. - 16.7. i od 19.7. - 23.7., ukupno četiri akcije dok su neke mikrolokacije tretirane i do osam puta, naglasio je pročelnik Laković.
Također je imala jednu inicijativu, a to je da se na županijskoj cesti na potezu od Omv-a prema raskrižju Lacopu stavi jedan svijetleći znak, koji će upozoriti na pješačke prijelaze, budući se nakon ponoći na tom području gasi javna rasvjeta. Pročelnik Laković odgovorio je da bi se ta inicijativa trebala uputiti ŽUC-u. Što se pak tiče javne rasvjete, kazao je da se zbog uštede koju moramo sprovoditi temeljem naloga gradonačelnika i raspoloživih sredstava unutar proračuna ona gasi oko ponoći odnosno svijetli 50 % jer je pokušavamo maksimalno reducirati, a da sa druge strane ne želimo ugroziti osjećaj sigurnosti građana i turista u našem gradu.
Na kraju je imala kritiku na rad prometne jedinice mladeži koja kako je vijećnica kazala ne obavlja svoj posao kako bi trebala. Pročelnica Vesna Kordić odgovorila je da ove godine zbog restrikcije ima manje prometne jedinice mladeži, svega 8 djelatnika, od toga troje iz Osijeka koji su dobro educirani i petero iz Poreča koji svoju edukaciju obavljaju u policiji neposredno prije početka rada. Ja tom edukacijom nisam zadovoljna, naglasila je Kordić. Grad je dužan osigurati sredstva i opremu za njihov rad, ali za edukaciju, način rada i organizaciju zadužena je policija, zaključila je pročelnica.