Pošalji link prijatelju Sva polja su obavezna

*link će biti automatski generiran u poruci

Pošalji

A + A - Grad Poreč Feed Pošalji link Print
Vi ste ovdje: Naslovna /
Uredi podatke

PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču

PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču PROJEKT LIVING STREETS POREČ: prvi parklet u Hrvatskoj uređen u Zagrebačkoj ulici u Poreču
U Zagrebačkoj ulici službeno je danas otvoren prvi parklet u Poreču, ali i u Hrvatskoj općenito. Ovaj svojevrsni „dnevni boravak“ u prometnoj ulici rezultat je uspješne prijave još jednog „zelenog“ gradskog projekta na Javni poziv u sklopu EU projekta ''Living Streets'' financiranog kroz program EUKI (Europska Klimatska Inicijativa), kojim je Gradu Poreču-Parenzo odobreno nešto više d 150.000 kuna bespovratnih sredstava za provedbu projekta Living Streets Poreč.

 

Nakon što je prije nešto više od mjesec dana odrađen prvi dio aktivnosti u sklopu projekta Living Streets Poreč, a to je zatvaranje Zagrebačke ulice, uz radionice, predavanja, prikazivanje filmova, diskusije i anketiranje građana, sada je projekt okončan uređenjem ranije najavljenog parkleta u Zagrebačkoj ulici. Parklet označava improviziranu zelenu površinu koja se s pločnika proširuje na kolnik te tako zauzima nekoliko parkirališnih mjesta i stvara više prostora za ljude, pozivajući ih na druženje, odnosno predstavljajući javni prostor dostupan svima. Na taj se način urbani gradski prostori oplemenjuju te im se vraća njihova prvobitna namjena, a to je služenje građanima.

 

- U Poreču se već duže vrijeme radi na provedbi i implementaciji „zelenih“ projekata, a ovo je još jedan EU projekt kroz koji smo preuzeli pionirsku ulogu, odnosno ulogu implementatora novih koncepata. Naime, kao prvi grad u Hrvatskoj, u sklopu provedbe projekta ''Living Streets Poreč'' Grad Poreč je na svojim ulicama odlučio implementirati tzv. ''parklet'' koncept. ''Parklet'' je već popularan u svijetu i vjerujem da će ga naši sugrađani i turisti ubrzo prepoznati kao zanimljiv i koristan sadržaj. Drago mi je što smo kroz projekt Livnig Streets Poreč uspjeli ostvariti lijepe stvari za naš grad poput radionica za građane, manifestacije zatvaranja Zagrebačke za promet i na kraju ovog parkleta koji ostaje kao trajna urbana oprema u našem gradu, rekao je zamjenik gradonačelnika Poreča Elio Štifanić.

 

- Uloga gradova u klimatskim promjenama je velika. Danas na cestama diljem svijeta ima gotovo 800 milijuna vozila, a ta brojka mogla bi se udvostručiti do 2030. godine. Grad Poreč je mali grad, koji, po količini emisija CO2, zasigurno ne predstavlja globalni problem, ali na nama leži odgovornost biti dobar primjer malog europskog energetski i klimatski osviještenog grada, čiji primjer onda mogu slijediti i drugi. Projekt Living Streets prepoznaje ogroman potencijal koji leži u transformaciji ulica i prostora zagušenih prometom i automobilima. Porečki parklet ukazuje na važnost javnog prostora u urbanim sredinama, potiče promišljanje o smanjenju upotrebe osobnih vozila, čime će se direktno utjecati na smanjenje negativnih utjecaja po zdravlje ljudi, smanjenje emisije kako stakleničkih, tako i ostalih plinova, a što će imati značajan utjecaj na povećanje kvalitete života u našem gradu, kazala je direktorica gradske tvrtke Parentium Gordana Lalić.

 

Jasmina Bašić arhitektica iz tvrtke Blok 1: 1 iz Novigrada rekla je kako se parklet najčešće smješta u one ulice prenapučene prometom, ali koje imaju veliki potencijal da budu pješačke kao što je Zagrebačka ulica. – Iz analize svih čimbenika došli smo do oblikovanja ovakvog oblika parkleta, trapeznog oblika i zatvorenog prema cesti, te otvorenog prema ulici. Kad se prolazi s autom ne izgleda kao zatvorena terasa već daje pogled na zelenilo, zatvoren je prema cesti, a prema prolaznicima atraktivan. Prilagođen je osobama s invaliditetom, mamama s kolicima, maloj djeci, te smo imali izazov kako to riješiti s obzirom na pad ceste do nogostupa, ali smo mislim da smo uspjeli i stvorili jedan fleksibilan prostor, rekla je Bašić. U sklopu parkleta nalazi se i mjesto za parkiranje bicikala. Priliku da isprobaju parklet iskoristili su neki od članova Društva invalida Poreč, te djeca iz dječjeg vrtića Radost II, gradski vijećnici i predstavnici mjesnog odbora, a mnogi su ga sa zanimanjem promatrali i izrazili pohvale.

 

Projekt Living Streets Poreč odvija se u suradnji s gradskom tvrtkom Parentium d.o.o. i udrugom Zona za poboljšanje kvalitete življenja, a u sklopu EU projekta EUKI Living Streets koji je okupio zajednicu europskih gradova u energetskoj tranziciji Energy Cities, Organizacije Terra Hub iz Hrvatske, Oeste Sustentavel iz Portugala i Sustainable City Network iz Grčke.