Sa 23. sjednica Gradskog vijeća Grada Poreča - Parenzo

Sa 23. sjednica Gradskog vijeća Grada Poreča - Parenzo

Novosti
2011-04-15

Na održanoj 23. redovnoj sjednici Gradskog vijeća Grada Poreča - Parenzo 14. travnja 2011. godine, Edi Štifanić, gradonačelnik Grada Poreča obavijestio je gradske vijećnike o Informaciju o kratkoročnom zaduživanju Grada Poreča – Parenzo kod Privredne banke Zagreb.

Naime, radi se o tome da Grad Poreč potražuje od investitora Histria Mall-a , tvrtke Poreč Centar d.o.o. Zagreb otprilike 16,7 milijuna kuna po osnovi komunalnog doprinosa te po dugovanju za plaćanje zemljišta, a istovremeno Grad ima obvezu prema dobavljačima. U razgovoru sa PBZ-om došlo se do spoznaje da oni otkupe naša potraživanja prema Poreč Centru, budući je izvjesno da će Poreč Centar od PBZ-a dobiti sredstva za kredit za financiranje cjelokupnog projekta Histria Mall, objasnio je Gradonačelnik dodavši da PBZ ne otkupljuje potraživanja već da mogu dati kratkoročni kredit. Grad Poreč-Parenzo se tako kratkoročno zadužio kod PBZ-a, temeljem Zaključka Gradonačelnika od 21.03.2011. godine, a radi podmirenja dospjelih obveza, te je temeljem istog 22.03.2011. godine zaključen i Ugovor o kratkoročnom zaduživanju na 13 milijuna kuna. To se ne tretira kao novo zaduženje Grada nego kao premoštenje odnosno poboljšanje likvidnosti Grada Poreča, naglasio je Štifanić.

U nastavku sjednice gradski su vijećnici usvojili Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Grada Poreča-Parenzo za 2010. godinu. Prošle godine ostvareno je 176.297.027,14 kuna prihoda ili 9% manje u odnosu na 2009. godinu, odnosno 28% manje od prihoda planiranih u Drugim izmjenama i dopunama Proračuna. Istovremeno je ostvareno 143.505.659,38 kuna rashoda, odnosno 7% manje od planiranih i 39% manje nego u 2009. godini. U računu zaduživanja i financiranja prikazani su primici i izdaci koji su realizirani tijekom 2010. godine. Ostvareno je ukupno 3.619.113,82 kuna primitaka i u ovom se iznosu u najvećem dijelu radi o prodaji trgovačkog djela Grada Poreča u društvu  udjela trgovačkog društva Cesta d.o.o. i 10.883.052,03 kuna izdataka za otplatu glavnice. U odnosu na planirane izdatke najveće odstupanje odnosi se na ugovor o izgradnji objekata za prihvat, odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda iz sredstava kanalizacijskog doprinosa koji je sklopljen sa komunalnim poduzećem Usluga i nije u cijelosti realiziran iz čega proizlazi manjak iz računa financiranja u visini od 7.263.929,03 kuna. Višak prihoda i primitaka nad rashodima i izdacima za 2010. godinu iznosi 25.527.483,73 kune. Višak prihoda i primitaka nad rashodima i izdacima u iznosu od 25.527.483,73 kune i preneseni manjak prihoda i primitaka iz prethodnih godina u iznosu od 76.237.771,89 kuna ukupno čini manjak od 50.710.288,16 kuna, koji se prenaša za pokriće u sljedeće razdoblje, odnosno u 2011. godinu. U Prvim izmjenama i dopunama Proračuna za 2011. godinu potrebno je pokriti navedeni manjak na način da se svi raspoloživi i izvjesni prihodi podrede pokriću navedenog manjka, a svi planirani rashodi za koje nisu preuzete obveze da se izuzmu iz Proračuna.
Također je prihvaćena i Odluka o raspodjeli rezultata za 2010. godinu.

Pročelnik UO za komunalni sustav Milan Laković vijećnike je upoznao sa Izvješćem o izvršenju Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za 2010. godinu. Tako je Plan za 2010. godinu iznosio 30.064.778,00 kuna, a realizirano je 17.841.424,03 kuna. Najveća smanjena odnose se na odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda, odlaganje komunalnog otpada te vodoopskrbu. Što se tiče izgradnje javne rasvjete , rekonstrukcije cesta, nogostupa i putova, komunalnih akcija i opremanja, izgradnje oborinske kanalizacije, projektne dokumentacije realizirano je preko 90%.
Također je jedna od točaka dnevnog reda bila i Izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2010. godinu. Riječ je o održavanju i utrošku svih energenata koji se odnose na javnu rasvjetu, održavanje cesta, nogostupa i putova, čistoću i pometanje ulica, održavanje zelenih površina i parkova kao i oborinske kanalizacije. Sredstva koja se prikupljaju temeljem komunalne naknade trebala bi biti dostatna za održavanje kompletnog sustava javnih površina, a u 2010. godini izvršena je u iznosu od 13.402.902,83 kuna, a iz ostalih prihoda Grada realizirano je 1.999.600,03 kuna. Sa zadovoljstvom ističem da je sa 15.402.502,86 kuna od planiranih 16.678.550,00 kuna grad održavan sukladno standardima i kvaliteti na koju smo navikli rekao je pročelnik Laković dodavši da je gradska uprava s uštedom sredstava, racionalizacijom uspjela kvalitetno održavati grad. Vijećnici su oba ova Programa jednoglasno prihvatili.    

Prihvaćena je i Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o porezima Grada Poreča- Parenzo kojom se osim poreza na kuće za odmor kao i za porez na tvrtke mijenja i porez za korištenje javne površine za postavu ugostiteljske terase. Odlukom se predlaže otprilike 25 postotno  smanjenje jediničnih cijena i to na način da sadašnje zone ostaju nepromijenjene, a da se iznos poreza po m2 dnevno smanjuje za I zonu sa 14 na 12 kn za II sa 10 na 8 kuna, III zonu sa 7 na 6 kn, a IV zonu sa 4 na 2,5 kuna. Radi se o iznosima za 7 i 8 mjesec, a preostali mjeseci (travanj, svibanj lipanj, rujan i listopad) plaćat će se u visini od 60% dok će se za razdoblje mjeseca studenog, prosinca, siječnja, veljače i ožujka plaćati 20% od utvrđenog početnog iznosa poreza po m2. U korištenju velikog gradskog parkirališta za osobna vozila sat vremena plaćat će se 8 kuna od dosadašnjih 6, a dnevna će karta iznositi 50 kuna od dosadašnjih 40 kuna.  

Pročelnik Laković izvijestio je vijećnike i o Odluci o odabiru najpovoljnije ponude za Rekonstrukciju raskrižja ŽC 5002 i ulice M. Vlašića u kružno raskrižje (raskrižje Lacoop). Dvije su tvrtke predale ponude, a povoljnija je bila ona poduzeća G.P.KRK d.d. Krk sa iznosom od 2.822.139,20 kn (bez PDV-a).  U vrijeme radova kružno će raskrižje biti zatvoreno za prometovanje te će biti omogućeni alternativni pravci, a za stanovnike ulica u neposrednoj blizini biti će omogućen nesmetani dolazak do njihovih domova, naglasio je pročelnik. Predviđeno vrijeme obavljanja radova je oko dva mjeseca.  

U 2011. i 2012. godini poslove provedbe mjera preventivne dezinsekcije, dezinfekcije i deratizacije na području Grada Poreč-Parenzo obavljat će poduzeće Dezinsekcija d.o.o. iz Rijeke čija je ponuda bila najpovoljnija s najnižom cijenom od 395.996,00 kn (bez PDV). Gradsko vijeće jednoglasno je prihvatilo Odluku o odabiru najpovoljnije ponude za povjeravanje obavljanja komunalnih poslova provedbe mjera preventivne dezinsekcije, dezinfekcije i deratizacije na području Grada Poreč-Parenzo u 2011. i 2012. godini.  

Poslove održavanja vodoravne signalizacije na području grada u 2011. i 2012. godini obavljat će poduzeće Istarske ceste d.o.o. Pula kao odabrana najpovoljnija ponuda sa najnižom cijenom od 492.285,54 kn (bez PDV) dok je najpovoljnija ponuda za održavanje vertikalne signalizacije bila ona poduzeća Beato Signal d.o.o. Plovanija na ukupan iznos od 439.742,00 kn (bez PDV). Obavljanje komunalnih poslova provedbe mjera preventivne zaštite bilja te suzbijanje nepoželjne vegetacije na području Grada Poreča – Parenzo povjereno je već navedenom poduzeću Dezinsekcija d.o.o. čija je ponuda bila najpovoljnija, a iznosila je 267.075,00 kn (bez PDV).    
Dakle jednoglasno su prihvaćene:
- Odluka o odabiru najpovoljnije ponude za povjeravanje obavljanja komunalnih poslova  održavanja vodoravne signalizacije na području Grada Poreča-Parenzo u 2011. i 2012. godini
- Odluka o odabiru najpovoljnije ponude za povjeravanje obavljanja komunalnih poslova  održavanja vertikalne signalizacije na području Grada Poreča-Parenzo u 2011. i 2012. godini
- Odluka o odabiru najpovoljnije ponude za povjeravanje obavljanja komunalnih poslova  provedbe mjera preventivne zaštite bilja te suzbijanja nepoželjne vegetacije na području Grada Poreča-Parenzo u 2011. i 2012. godini.  

Odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja povodom natječaja za prodaju stambeno poslovne zgrade k.č. 614, K.O. Poreč jednoglasno je prihvaćena. Najpovoljnija ponuda bila je ponuda trgovačkog društva M.O. Nekretnine na iznos od 150.138,00 eura.  

Na temelju Zakona o sprječavanju sukoba interesa koji je stupio na snagu 10.03.2011. godine, propisano je da Gradonačelnik i njegovi zamjenici, kao i dužnosnici, ne mogu biti članovi upravnih tijela i nadzornih odbora gradskih trgovačkih društava. Isti Zakon također propisuje da članove upravnih tijela i nadzornih odbora gradskih trgovačkih društava imenuje skupština tog trgovačkog društva na prijedlog predstavničkog tijela, odnosno Gradskog vijeća, nakon provedenog javnog natječaja. Sukladno tome gradski su vijećnici prihvatili Odluku o načinu provedbe javnog natječaja i uvjetima za članove upravnih tijela i nadzornih odbora gradskih trgovačkih društava

Zadnja točka dnevnog reda koju su vijećnici usvojili bila je Zaključak o dodjeli priznanja Grada Poreča - Parenzo - POVELJA 30. april za 2011. godinu. Povelja „30. APRIL“ ove se godine dodjeljuje Vladimiru Miru Zoviću, Stanislavu Poropatu i Lenjinu Rakovcu.